jom click

Monday, November 29, 2010

Danish...


Salam...ni nk citer psl ank bujang aku yg 1st nie...skang dh 3 tahun umur dia..besar dah anak mama ni...kejap jek rasa mama bela danish...

Ok, 1st nk citer la..dia ni br2 ni jek aku ajar dia takyah pkai pampers...coz aku rasa dia dh bole berdikari a little bit...so, masa aku cuti weekend aritu..aku ajar la dia takyah pkai pampers...huhuhu..mula2 tu, mmg la 2 kali jugak dia "terlepas" kencing...hihihi..kelakar plak rasa nye..tp skang ni dia dh ok...dah bole ckp bila waktu dia rasa nk kencing....hehehe...bila di ingat blk cara dia panggil mama tu..kelakar btol la..."mama..mama..danish nk kencing.." (sambil terkepit2..) hahahhha....lucu sgguh...and now, dia dh biasa..even klu kitorg kuar g jenjalan aku pkai kan pampers jugak..takut2 la kan klu tak sempat nk ke tandas..mana tau tgh jln2 jem tu dia nk terkencing ke nk terbuang air besar ke...hihihi...tp dia still nk kencing kt toilet jugak..Alhamdulillah....dh pndai dh skang...cuma waktu mlm jek aku pkaikan pampers..sbb dia lom btol2 selesa lg...lgpun dia klu tido mmg tak ingat dunia...bom meletup pon dia takkan jaga punye...hihihi..



Lg satu story ni...nk citer psl adik bongsu aku yg kat atas tu...nama dia eman..skang ni dia dok ngan abah aku n mak tiri aku kt kedah dan bersekolah kt sana...lama sgguh kitorg tak jmpa dia..la ni cuti skolah dia blk la nk dok KL katanye...smpai abis cuti skolah...emm..sian dia..terpaksa akur dgn kehendak abah aku...dia ni mmg rapat sgt ngan danish berbanding ngan ank2 buah yg lain...danish pon sejak paksu dia ade sini dok ngan kitorg, mmg dia takle berenggang ngan paksu dia...


Aktiviti harian dorg, main PS2...PS2..PS2....tu je la keje dorg..klu boring, layan TV citer katun plak...hishh.....smpaikan danish tu, klu mama n papa takde pon dia tak heran..janji paksu ader...yela kan..sama hobi..suka main ultraman...hahahha...


Okla..tu je nk citer....bye...

No comments:

Post a Comment