jom click

Sunday, November 21, 2010

sakit..sakit...sakit...

salam suma.....
kali ini, sy nk cerita psl saya...emm....bulan ni, asik sakit..sakit..sakit...

citenye camni...
pd tanggal 03hb Nov 2010, aku di landa sakit perut yg amat sgttt....masa tu aku kt opis sedang bekerja...dh la kt opis ni aku sorg je yg ade....menggelabah aku tpon hubby aku...nasib baik la hubby aku off day aritu..kelam kabut dia amik aku kt opis....masa tu jam 12tghr...aku dh takle tahan sgt...aku call hubby soh amik kt opis..so, dia dtg bwk aku terus g emergency kt Pantai Medical Centre..

smpai kt sana, aku terus di masukkan ke wad emergency,tggu la doc smpai..aku diberi suntikan utk melegakan kesakitan...dua kali cucuk, tak mau hilang jugak sakit nye...kali ke 3 , doc bg injection yg paling kuat, br la aku bole melelapkan mata dan menghilangkan kesakitan...pastu, aku terus ke bilik ultrasound utk pemeriksaan lanjut..

Mula2 doc tu ckp, aku ade cyst sebesar 5cm..so, doc pun tak sure sgt waktu tu...dia soh dtg dan rujuk blk pd doc gyne aku dulu...so, aku dtg blk ari isnin tu utk jmpa dgn doc gyne tu...

Puas la doc tu godek2 aku...cari punye cari...tak jmpa cyst pon..dia kata kemungkinan sakit perut aku tu adalah di sebabkan appendix..so, dia soh refer pd doc lain plak....

So, aku blk dgn berbekalkan ubat tahan sakit yg di beri doctor...mlm tu lps jek mkn ubat tahan sakit tu...aku terus pening...kepala berpusing...dh takle bernafas..Ya Allah..dlm hati aku berdoa jek semoga tiada ape yg berlaku..waktu tu aku hanya pikirkan psl anak2 jek...Nasib baik waktu tu Bibik ade...

Pada mulanye Bibik nk call hubby aku bgtau aku sakit..tp aku tak bagi coz masa tu still bole tahan lg..aku cuma nk tido jek..waktu tu aku dh SMS hubby ckp, aku pening n still bole tahan dan tido jek..tp aku tak bole tido..aku rasa badanku menggigil dan aku mula rasa berpeluh....waktu tu, baru la aku suruh Bibik call hubby aku...

Nasib baik waktu tu hubby aku mmg ondwy blk coz dia rasa tak sedap hati...tak jd la dia keje mlm tu...Hubby aku blk waktu tu tgk aku dh pucat, terus dia call ambulans...naik ambulans lagi aku....hihihihi....
terus aku d hantar ke Hospital PPUM waktu tu..tp hubby ku mintak transfer terus g Pantai Medical Centre..

So, aku terus admitted kt sana...pg tu, sergical doc dtg jumpa aku...so, dia kata mmg kompom appendix sbb aku still sakit even dh bg injection...so, doc decide ptg selasa tu jugak aku kena operate..huhuh...operation lg...


adoii...letih la asik kena tebuk jek perut aku ni...ade 3 lubang dia tebuk..1 tempat yg sama, 2 lg tempat lain...tp kt tmpt yg sama tu la yg sakit...coz kt lubang pusat di tebuk nye....huhuhu...dh takde pusat dh aku nie..dh kena jahit..siap doc tu bg CD waktu operation tu berjalan...dptla aku tgk proses operation tu...ngeri nye dia potong2 jek usus aku yg lebih2 tu..

tp maaf la yek...gmbr takde nk di upload...org tgh sakit mana leh amik gambo..hihihi...nnti aku update blk ye...skang dh start keje setelah semggu doc bg aku rehat...so, aku bnyk keje lor...

Chow dulu.....Daaaa...............

No comments:

Post a Comment