jom click

Sunday, October 17, 2010

continued frm last stories about my 3 heroes....

hi all...

ok, continue dgn citer hero aku yg ke-3....hmm.....hehehhe...
Ini la hero aku yg ke-3...bucuk..bucuk...Aqeel...@ Muhammad Aqeel Fathullah B. Mohd Fauzie....lahir pd 28.03.2010 @ Pantai Medical Centre.....Pd jam 10.10.pagi.....Ini la pengarang jantung ku...but before this aku pernah preggy..tp tak menjadi..bila doc mengesahkan yg kandungan aku tu di luar rahim...waktu tu aku mmg tak tau pon aku preggy...coz terlalu bz pindah umah..smpai aku sndri tak tau yg aku dh preggy...tetiba jek aku rasa sakit perut yg teramat sgt....( mmg takle lupa la pengalaman tu..)


cite lebih lanjutt...???
ok la...waktu nasib baik hubby aku tak keje mlm...so, mlm tu pd mula nye aku takde rasa ape2 pon...ok sihat jek...n aku tak expect pon aku preggy coz aku terlalu sibuk pindah umah, smpai aku pon lupa last period aku...hehehehe....
dan pada jam 2 pagi waktu tu..aku bgn utk buang air kecil..waktu tu, aku terasa sakit perut sikit2 jek...pastu aku nk tdo blk, tetiba perut ku rasa sakit yg teramat sgt2....rasa mcm ade benda cucuk2 kt perut ni...aku pon masa tu dh guling2 menahan sakit...n aku kejut hubby ku yg sedang nyenyak tdo...dia tanye, kenapa..aku ckp aku sakit perut sgt2..waktu tu, aku dh nangis2 giler...dan guling2 dh sakit teramat sgt...hubby ku mula panik dan tak tau nk watpe...so, akibat terlampau panik, dia pon call ambulance....so, waktu tggu ambulance tu, tetiba aku rasa sakit perut ku ilang ....
dan bila ambulance tu smpai, aku still bole berjalan cam biase, cuma rasa sakit sikit2...jd aku d hantar ke Hospital University menaiki ambulance..( klu di ingat blk, cam kelakar pon ade waktu tu..) yela kan, smpai kena call ambulance...

so, smpai kt hospital, aku jumpa dgn staff nurse and myb doc pelatih kot..dia soh aku buat urine test...so, sementara menunggu tu, ati aku berdebar2...dan sakit perut ku teiba dtg blk...kemudian staff nurse tu dtg blk dan bgtau yg aku preggy...aku terkejut, dan happy waktu tu..hubby pon suka..sbb kitorg mmg rancang nk tambah zuriat utk kwn ngan danish..sian dia, selalu main sorg2...Tapi...nurse tu ckp, kandungan aku tu lemah sgt2...thats why aku sakit perut...
doc ckp, skang takle nk wat scan, coz waktu tu tgh mlm, semua staff takde..( dlm ai aku pelik plak...takkan takde staff yg standby klu ape2 in case emergency kan...) but its ok, coz aku dh kurang sakit coz doc tu dah bg injection utk tahan sakit..but aku still kena dtg blk utk scan...so, hari tu khamis and jumaat aku kena dtg blk utk scan...so, mlm tu jugak aku d benarkan blk...

Esok pg nye, aku bgn nk g buang air kecil, aku tgk ade darah...waktu tu hubby dah kuar g keje..so, aku cpt2 call hubby bgtau yg aku bleeding..and dia pon terus blk umah...tak jd g keje..(waktu dia br je smpai opis )..sian dia..
so, kami terus ke hospital Pantai ( panel hubby ku..) di bangsar..waktu tu aku terpaksa antar danish blk ke umah opah dia...coz aku dh sakit sgt waktu tu...dlm perjalanan ke hospital, aku asyik menangis coz tak tahan sakit sgt waktu tu...
smpai di Hospital aku terus ke wad emergency..

So, aku d masukkan ke wad emergency..sementara menunggu masa utk wat scan n menunggu doc..waktu tu mmg dah sakit giler...and bleeding dh terlampau bnyk...tiba d bilik scan, doc pon cek la mana yg patut..and waktu tu aku dpt tau yg kandungan sbnrnye di luar rahim..dan doc bgtau aku kena lakukan pembedahan utk buang ketulan darah tu..(waktu tu br 4 mggu kandungan ku..) Ya Allah..hanye tuhan yg tau waktu tu, betapa takut nye, sedih nye aku...namun aku redha dgn ketentuanNya...

pd jam 8.45 mlm, aku di hantar ke wad pembedahan...sblm tu, suma kwn2 ku ade...(Thanks pd mereka yg dtg tgk aku)..waktu masuk dlm bilik operation tu, hati aku takut sgt...tp doc tu tenangkan aku..dia ckp, suma akan ok..juz rileks..and aku di beri bius dan langsung tak ingat ape...bile aku bgn, aku still rasa letih..tp aku sedar siape kwn2 aku yg still ade tggu aku..cuma aku tak larat utk berkata2...

Keesokan nye..br aku sedar sepenuhnya...dan aku lihat perut aku ade 4 tebukan lubang...Ya Allah..sakit nye hanya Dia yg tau..tp aku kena kuat..Doc terang kan pd aku, yg dia terpaksa buang 1 tiub saluran peranakan aku di sebelah kanan..coz bila jd kandungan luar rahim, maka tiub kita akan pecah dan takde cara lain selain membuang nye...maka tggal sebelah sj tiub aku skang ni...hanya sebelah kiri shj yg boleh di guna...dan peluang utk preggy semula doc kata mgkin 50-70% jek..

Dugaan...Tp kami bersyukur, kerana kami di brei peluang utk hidup di muka Bumi Allah ini...setelah 2 bulan dr berlalu,Alhamdulillah.... aku d sahkan mengandung sekali lagi....Ya Allah...bersyukur sgt2..Dan saat itu la aku menjaga kandungan ku sebaik mgkin....sehingga lahir nye Muhammad Aqeel...w/pun awal 3 mggu dr tarikh due..tp Alhadulillah..dia sihat...smpai skang semakin tembam dan comel.....:-)



So, itulah Hero ku yang ke-3...

2 comments: